• 1396/09/18 - 12:00
  • تعداد بازدید: 121
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نظارت بهداشتی دامپزشکی بر صادرات و واردات انواع فرآورده های خام دامی و دام زنده

مدیر کل دامپزشکی خوزستان از نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بر تمام محموله های صادراتی و نهاده های وارداتی از بنادر استان خبر داد.

دکتر مصطفی کنارکوهی گفت : با توجه به وجود 5 بندر و 2 پایانه زمینی در خوزستان جهت صادرات انواع دام زنده و فرآورده های خام دامی و همچنین بندر امام خمینی(ره) جهت واردات نهاده های دامی کشور ، اداره کل دامپزشکی خوزستان با برنامه ریزیهای هدفمند و حضور کارشناسان بصورت شبانه روزی در تمام موارد نظارتهای بهداشتی دامپزشکی خود را اعمال می کند.


دکتر کنارکوهی بیان کرد: در این راستا در هشت ماهه اول سال جاری 670 هزار کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی ، بیش از 23 میلیون کیلوگرم انواع آبزیان و همچنین تعداد 357 نفر شتر و 61 رأس دام زنده سنگین از بنادر استان خوزستان  پس از طی مراحل قرنطینه ای و با نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی به کشورهای همسایه صادر شدند.


کنارکوهی با اشاره به اینکه ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی بر تولید خوراک دام و طیور و صدور مجوز ترخیص کالا بر واردات نهاده های دامی جهت مصرف در مراکز پرورش و صدور مجوز بر ترانزیت فرآورده های خام دامی از وظایف مهم دامپزشکی است افزود: از ابتدای سال تا کنون  بیش از 4 میلیون تن نهاده های دامی از طریق گمرک مجتمع بندری امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.


 

  • گروه خبری:
  • کد خبر : 205176
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه