• 1396/06/12 - 12:00
  • تعداد بازدید: 58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نظارت دامپزشکی استان ھمدان بر ٣ ھزار و 890 راس دام قربانی در روز عید قربان

دکتر رسولی : اداره کل دامپزشکی استان ھمدان با 44 اکیپ ثابت و سیار بر ذبح شرعی و بھداشتی شھروندان محترم در عید سعید قربان نظارت داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان،دکتر محمود رضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت :همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز ، اداره کل دامپزشکی استان همدان اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل شرعی و بهداشتی دامهای قربانی مردم نمود .

 وی اظهار داشت : در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان همدان با انجام اقدامات لازم و هماهنگی لازم با سایر ادارات و ارگانهای ذیربط و هماهنگی های بین بخشی با سایر ادارات و با تشکیل ،آموزش ، تجهیز  و ساماندهی  44 اکیپ ثابت و سیار و با ترکیب 27 دامپزشک ، 49 بازرس بهداشتی گوشت ، 10 ناظر شرعی ، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی های شهروندان محترم را انجام داد .

وی در ادامه گفت:در این بازرسی ها که در سطح استان انجام گردید،تعداد 2 هزار و 629 راس دام زنده قبل از کشتار معاینه شدند و هزار و 261 لاشه نیز مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت.که در این بازرسی ها  191 کیلوگرم گوشت ،118 عدد کبد و 228 عدد ریه به علت آلودگی ضبط و از چرخه مصرف خارج گردید.

 دکتر رسولی در پایان از کلیه شهروندان محترم استان همدان که با اداره کل دامپزشکی همکاری لازم را کرده و دامهای قربانی خود را در کشتارگاه های صنعتی و مراکز مشخص شده برای ذبح قربانی از طرف اداره کل دامپزشکی در سطح استان و تحت نظر اکیپ های نظارتی این اداره کل برای جلوگیری از انتشار انواع بیماری های خطرناک و قابل انتقال از حیوان به انسان قربانی نمودند تقدیر و تشکر کرد.
  • گروه خبری:
  • کد خبر : 193768
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه