• 1396/12/14 - 12:00
  • تعداد بازدید: 225
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همکاری دامپزشکی و بسیج سازندگی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: دامپزشکی و بسیج سازندگی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی همکاری می کنند.



 



به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، دکتر محمد اصغرزاده در دیدار با مسوول بسیج سازندگی استان حفظ و حراست از جمعیت دام و طیور صنعتی و سنتی را جزو وظایف حاکمیتی دامپزشکی عنوان کرد و ادامه داد: بسیج نقش مهمی در تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی دارد. از این رو حاضریم به منظور کمک به تولید بهداشتی در روستاها ضمن همکاری با بسیج سازندگی، روستاهایی که این نهاد در آنها برای پرورش دام و طیور سرمایه گذاری و فعالیت می کند همکاری کنیم.



وی بیان داشت: در روستاهای مذکور کلیه مراحل و زنجیره تولید با کمک بخش خصوصی دامپزشکی از طریق بکارگیری کارشناس فنی در روستاها تحت کنترل و نظارت قرار می گیرد.



مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی بیان کرد: با اختصاص کد اپیدمیولوژی به برخی از روستاهایی که بسیج در آن در حوزه پرورش دام و طیور فعالیت دارد، حمل و نقل دام و طیور و محصولات آنها از طریق مراکز بسته بندی در غالب تعاونی ها و یا اشخاص حقیقی و حقوقی با نظارت های بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی برای ارسال به داخل و خارج استان طبق ضوابط بهداشتی انجام می شود.



در این دیدار مسوول بسیج سازندگی استان گفت: در حوزه پرورش و تولید به دنبال کار کارشناسی شده و با برنامه ریزی دقیق هستیم تا با حداقل هزینه ها بیشترین تواید را در این بخش فراهم کنیم.



مهندس مهدی هنری افزود: اعتقاد داریم باید کاری که در حوزه تولید انجام می دهیم با نگاه کارشناسی و تخصصی انجام شود که در این راه نیازمند به همکاری و کمک دامپزشکی استان هستیم.



وی بر انعقاد تفاهم نامه همکاری برای اجرای برنامه های اشتغالزایی در واحدهای کوچک روستایی بین دو مجموعه تاکید کرد و بیان داشت: معتقدیم در اجرای این برنامه های بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی طبق ضوابط این ارگان تامین و محقق شود.



  


  • گروه خبری:
  • کد خبر : 202202
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه