• 1396/11/21 - 12:00
  • تعداد بازدید: 222
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر موحدی در دیدار با استاندار اصفهان گفت:

تمام اقدامات و عملکرد دامپزشکی در راستای حفظ بهداشت و سلامت جامعه و پیشگیری از انتقال عوامل بیماری از دام به انسان می باشد

دکتر موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در دیداری که مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و دستگاههای تابعه آن با دکتر مهرعلیزاده استاندار اصفهان داشتند، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های یکساله دامپزشکی استان، این فعالیت ها را در راستای حفظ بهداشت و سلامت جامعه و پیشگیری از انتقال عوامل بیماری از دام به انسان بیان نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ این دیدار که در جوی صمیمانه برگزار شد، مهرعلیزاده ضمن تقدیر از سازمان جهاد کشاورزی استان و نقشی که این ارگان در امنیت غذایی دارد، اظهار داشت: توانایی و اقتدار یک کشور در جهان امروز وابسته به تامین غذای مورد نیاز جامعه هدف خود دارد.



استاندار اصفهان در ادامه ضمن اشاره به ایمنی غذایی در راستای ارتقاء بهداشت و کیفیت مواد غذایی، افزود: عدم توجه در تولید محصولات کیفی و بهداشتی به مرور زمان می تواند سلامت جسمی و روحی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و لذا می بایست در تولید بر این دو موضوع دقت نظر خاصی را اعمال نمود.



این دیدار که در اولین روز دهه مبارکه فجر و آغاز جشن های سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می شد، مهندس کریمیان گزارشی از وضعیت کشاورزی، صنعت دامپروری، رتبه های استان اصفهان در تولید محصولات و فرآروده های غذایی و... ارائه داد و کمبود آب را یکی از اساسی ترین مشکل در حفظ این رتبه ها بیان کرد.



در این دیدار دکتر موحدی ضمن ارائه گزارش عملکرد فعالیت های دامپزشکی استان، در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: با توجه به تجربیاتی که سال گذشته استان اصفهان که در برخورد با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بدست آورد قبل از شروع فصل سرد اخطارهای لازم در خصوص این بیماری را به پرورش دهنده گان داده شد.



وی با اشاره به دوره های آموزشی و آموزش چهره به چهره مدیران و پرسنل مراکز پرورش، همچنین روستائیان، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما بوسیله خبر و حضور مدیران و کارشناسان دامپزشکی در برنامه تلویزیونی، تصریح کرد: مهمترین راه در کنترل و پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، آموزش و رعایت اصول امنیت زیستی و الزامات بهداشتی در واحدهای مراکز پرورش می باشد، که در صورت رعایت آن از بروز و گسترش این بیماری  می توان جلوگیری نمود.


  • گروه خبری:
  • کد خبر : 189753
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه