• 1401/07/17 - 10:45
  • تعداد بازدید: 817
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در آیین روز ملی دامپزشکی خبر داد:

واگذاری 90 درصد خدمات غیرحاکمیتی دامپزشکی به بخش خصوصی در دولت سیزدهم

در دولت سیزدهم 90 درصد خدمات غیرحاکمیتی قابل واگذاری بخش دمپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده ست و بقیه آن به‌زودی واگذار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر «سید محمد آقامیری» معاون وزیر و رئیس این سازمان امروز شنبه 16 مهرماه در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی (14 مهر) و آغاز هفته دامپزشکی گفت: تصدّی‌گری‌ها در حوزه دامپزشکی براساس قانون باید به بخش خصوصی یعنی نظام دامپزشکی واگذار شود که مجلس هم بر آن توجه و نظارت دارد. کما اینکه در دولت سیزدهم دو وظیفه قانونی مهم، نظام دامپروری و افزایش بهره‌وری به بخش خصوصی واگذار شده که بر این اساس ۹۰ درصد این وظایف به بخش خصوصی واگذار شده است.

آقامیری اظهار کرد: ۱۰۰ درصد وظایف در حوزه دامپزشکی که باید به بخش خصوصی واگذار شود انجام خواهد شد و سازمان دامپزشکی وظایف حاکمیتی را ادامه خواهد داد.وی تصریح کرد: همه خدمات حوزه دامپزشکی الکترونیکی و زمان بندی اجرای هر خدمت بر روی سایت اینترنتی ارائه شده است و تمام احتیاجات مردم در حوزه مجوزها به این صورت و در زمان کوتاهی محقق می‌شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ضریب فساد در این سازمان کمتر خواهد شد و با آن برخورد می‌شود، گفت: زحمت کسانی که در حال خدمات سالم به کشور هستند نباید در مظان اتهام قرار گیرند و فساد عده ای اندک نباید بر روی فعالیت دیگر افراد تاثیر بگذارد.

آقامیری افزود: میزان دستمزدها در سازمان دامپزشکی به نسبت سایر رشته های تخصصی پایین است و اگرچه این مساله در فرایند خدمت مسئولانه و جهادگرانه همکاران دامپزشکی اثر منفی نگذاشته است اما ضرورت دارد تا دستگاههای متولی امر نسبت به بازنگری جدی در این خصوص تدبیر مناسب را اعمال کنند.

وی با تاکید بر اهمیت امنیت بهداشتی غذا در کشور و سلامت مردم که حتی از قیمت محصولات تولیدی نیز مهم تر است گفت: در صورتی که نظارتی بر کیفیت محصولات وجود نداشته باشد، حتی اگر قیمت کالایی بسیار نازل‌تر از قیمت کالای با کیفیت باشد، مردم به خرید آن رغبت نخواهند داشت.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی در بخش تحقیقات با کمبود جدی روبرو است گفت: با توجه به اینکه نیاز به نیروی تحقیقاتی داریم و هر چه نیروها بیشتر باشند، خدمات بیشتری عرضه می‌شود؛ لذا با مساعدت آقای دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی اقدام به ایجاد شورای تحقیقات دامپزشکی شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرسنل سازمان دامپزشکی کشور با وجود افزایش جمعیت افزایش نیافته است افزود: حتی سازمان در جذب نیروی امریه نیز با کمبود روبرو است، درحالی که این نیروها می‌توانند در این بخش موثر باشند و از توانمندیشان بهره مند شد.آقامیری ادامه داد: دامپزشکان در همه نقاط کشور حتی راه‌های صعب‌العبور روستایی و محل تردد عشایر به دامداران خدمات ارائه می‌دهند و در این راستا وظیفه داریم به صورت جهادی به مردم خدمت ارائه دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری اینکه با کار جهادی در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور پنج بیماری شامل آبله‌، تب برفکی، «پی. پی. آر»، هاری و شاربن تا ۲ سال آینده با فعالیت جهادی ریشه‌کن خواهد شد گفت: هم اکنون ۹۱ درصد واکسن و داروهای دامی و ۲۵ درصد در بخش طیور تولید داخلی است. در مجموع نگاه در خرید واکسن‌های دامپزشکی به سمت واردات بوده است اما در دولت سیزدهم به دنبال آن هستیم که به خودکفایی در حوزه تولید واکسن طیور برسیم و رقم واردات واکسن طیور را کاهش دهیم.

آقامیری با بیان اینکه با ترویج و آموزش می‌توان از شیوع بسیاری از بیماری‌ها دامپزشکی در کشور جلوگیری کرد افزود: در شورای عالی تحقیقات دامپزشکی در حال برنامه ریزی در این ارتباط هستیم و از سازمان‌ تحقیقات، آموزش و ترویج جهادکشاورزی نیز کمک گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ارتباط با کشورها به‌منظور صادرت محصولات دام و طیور تاکید داریم، افزود: مکاتباتی با برخی کشورها داریم که در حوزه دامپزشکی همکاری و مراودات تجاری داشته باشیم، درهای ایران در این زمینه بر روی همه کشورها به غیر از رژیم اشغالگر قدس باز است و با همه کشورها همکاری خواهیم داشت.

آیین روز ملی دامپزشکی و آغاز هفته دامپزشکی با شعار «غذای سالم، انسان سالم، خوراک دام سالم و دام سالم» با حضور مسوولان وزارت جهادکشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و مدیران تشکل‌های غیردولتی مانند سازمان نظام دامپزشکی کشور و ... از ساعت 9 تا 13 در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

  • گروه خبری: اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 291055
کلمات کلیدی
حامد فاضلی

حامد فاضلی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه