انتصاب سرپرست اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان؛ تأکید بر پویایی سازمانی و صیانت از سرمایههای دامی
طی حکمی از سوی علیرضا رفیعیپور، معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، داریوش سرگزی به عنوان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان منصوب شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان دامپزشکی کشور، آیین تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان با حضور سیدحسین رضوانی، مدیرکل دفتر ریاست، بازرسی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل امور سرمایه انسانی و تأمین تجهیزات سازمان و جمعی از مقامات استانی و مدیران بخش کشاورزی در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.
جابهجایی مدیریتی؛ لازمه توسعه و طراوت در سیستم
سیدحسین رضوانی در این مراسم، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات غلامرضا سرگزی، مدیرکل پیشین دامپزشکی استان در زمان تصدی مسئولیت، به تبیین دقیقتر رویکرد سازمان نسبت به تغییرات مدیریتی پرداخت.
وی اظهار داشت: تغییرات در بدنه مدیریتی سازمان دامپزشکی، نه یک انتخاب سلیقهای، بلکه یک ضرورتِ توسعهمحور است و نباید این جابهجاییها را به پای ضعف یا ناکارآمدی مدیران نوشت؛ چرا که مدیران ما در صف مقدم خدمت، جهادگرانه و با تعهد کامل عمل کردهاند. هدف ما از این انتصابات، استفاده از ایدههای نو، افزایش پویایی ساختارها و ایجاد فرصتی تازه برای همافزایی است تا خون تازهای در رگهای اجرایی استان جریان یابد و بستری برای بهرهگیری از تجربیات مدیریتی متفاوت فراهم شود.
رضوانی در ادامه افزود: مدیریت در سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت استراتژیک آن، هممرز بودن با کشورهای همسایه و نقشآفرینی به عنوان دروازه اصلی واردات دام، از پیچیدگی و اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این استان نیازمند مدیریتی هستیم که ضمن رعایت دقیق قانون، با بهرهگیری از اصول اخلاق، تخصص، تجربه، تعامل و مشورت بتواند میان وظایف نظارتی و حمایت از تولید، توازن ایجاد کند.
وی همچنین خطاب به مجموعه کارکنان اداره کل دامپزشکی استان گفت: از سرپرست جدید انتظار میرود با بهرهگیری از توان کارشناسی همکاران متعهد، برقراری ارتباط تنگاتنگ با بهرهبرداران و نظارت هوشمندانه بر زنجیره تولید، به گونهای عمل کند که اعتماد عمومی به خدمات بهداشتی دامپزشکی بیش از پیش تقویت شود. همچنین برقراری تعامل موثر با دستگاههای اجرایی استانی برای جلب مشارکتهای حمایتی و حل چالشهای زیرساختی، از دیگر اولویتهای مورد انتظار است.
تعهد به تداوم خدمت و امنیت غذایی
در بخش دیگری از این مراسم، داریوش سرگزی، سرپرست جدید اداره کل دامپزشکی استان نیز ضمن قدردانی از حسن اعتماد ریاست سازمان دامپزشکی، بر عزم خود برای تداوم برنامههای سلامتمحور تأکید کرد. وی با اشاره به ظرفیتهای عظیم دامی سیستان و بلوچستان، تصریح کرد که اولویت اصلی او پیشگیری از بیماریهای دامی، کنترلهای قرنطینهای دقیق و حمایت از جامعه بهرهبرداران در جهت تأمین پایدار امنیت غذایی استان و کشور خواهد بود.
در پایان این آیین، حکم انتصاب داریوش سرگزی قرائت و با اهدای لوح تقدیر، از خدمات غلامرضا سرگزی در طول دوران مسئولیتش تجلیل به عمل آمد.
شایان ذکر است پیش از این داریوش سرگزی عهده دار ریاست اداره دامپزشکی چابهار بوده است.
Leave a Comments