دامپزشکی؛ دژ مستحکم امنیت غذایی در «جنگ غذا»/تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان و تقویت نظارتهای مرزی
تبدیل ظرفیتهای مرزی به موتور محرک اقتصاد؛ مسئولان دامپزشکی کشور با خبر از برنامههای ویژه برای تسهیل صادرات و واردات، اعلام کردند که حمایت از تولیدکنندگانِ استان، از واحدهای خرد تا صنایع بزرگ، اولویت اصلی این سازمان برای رونق تولید است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان دامپزشکی کشور، در نشست شورای مدیران اداره کل دامپزشکی استان (سیستان و بلوچستان) با حضور مدیران ارشد سازمان دامپزشکی کشور، بر نقش راهبردی این سازمان در حفظ سلامت عمومی، حمایت همهجانبه از تولیدکنندگان و تقویت امنیت غذایی در مواجهه با جنگ اقتصادی تأکید شد.
این نشست با حضور سید حسین رضوانی (مدیرکل دفتر ریاست، بازرسی، روابط عمومی و امور بینالملل سازمان دامپزشکی کشور)، مصطفی اکبرپور (مدیرکل سرمایه انسانی و تأمین تجهیزات سازمان) در محل اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد و به تبیین جایگاه حساس دامپزشکی در اقتصاد کشور پرداخت.
دامپزشکی، خط مقدم مقابله با بیوتروریسم و جنگ غذایی
سید حسین رضوانی، مدیرکل دفتر ریاست، بازرسی، روابط عمومی و امور بینالملل سازمان دامپزشکی کشور ، در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت، با اشاره به تحولات جهانی و تلاش دشمنان برای استفاده از ابزارهای اقتصادی جهت فشار بر کشور، اظهار داشت: «دامپزشکی تنها یک دستگاه اجرایی نیست، بلکه یکی از ستونهای اصلی ایمنی و امنیت غذایی و در خط مقدم مقابله با تهدیدات ناشی از جنگ غذا و بیوتروریسم قرار دارد.»
وی افزود: سیاست کلان کشور بر تسهیل واردات نهادهها و کالاهای اساسی متمرکز است، اما این امر هرگز به معنای نادیده گرفتن استانداردهای بهداشتی نیست؛ سلامت جامعه خط قرمز ماست و سازمان دامپزشکی نظارتهای مویرگی و دقیقی را در مبادی ورودی و خروجی کشور اعمال میکند.
پتانسیلهای استراتژیک استان در توسعه اقتصادی
رضوانی با یادآوری موقعیت جغرافیایی ویژه استان، تصریح کرد: «این استان به دلیل برخورداری از مرزهای طولانی و بنادر استراتژیک، نقشی بیبدیل در تأمین کالاهای اساسی و مواد پروتئینی کشور دارد. لذا سازمان دامپزشکی با تفویض اختیارات گسترده به مدیران استانی و بهرهگیری از سامانههای نوین تحقیقاتی، نگاه ویژهای به ارتقای زیرساختهای دامپزشکی در این منطقه دارد تا از ظرفیتهای ترانزیتی برای تسهیل فرآیند صادرات و واردات محصولات دامی به نحو احسن استفاده شود.»
حمایت از تولید؛ از خرد تا کلان
مدیرکل دفتر ریاست سازمان دامپزشکی کشور، پایداری اقتصاد کشاورزی و دامداری را در گرو حمایت از تولیدکنندگان دانست و گفت: تمام تمرکز ما بر حمایت از دامداران در تمامی سطوح، از تولیدکننده خرد تا واحدهای بزرگ صنعتی است. اقدامات پیشگیرانه ما نظیر مقابله با تب برفکی، اقدامی راهبردی برای جلوگیری از خسارات میلیاردی به صنعت دامداری و تضمین امنیت غذایی است.
تکریم خدمت و وجدان کاری
در این نشست، داریوش سرگزی، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان، ضمن قدردانی از تلاشهای شبانهروزی کارکنان بهویژه نیروهای واکسیناتور و بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: ما مدیون همکارانی هستیم که در سختترین شرایط، با شرافت حرفهای و وجدان کاری بالا خدمت میکنند. ارائه خدمات رایگان نظارتی و تخصصی در مناطق روستایی، بخشی از وظیفه ما برای حفظ سلامت عمومی و پایداری زیرساختهای کشور است.
این جلسه در نهایت با تأکید بر ضرورت رفع کاستیهای موجود، ارتقای تعاملات میاندستگاهی و تجلیل از زحمات مدیران سابق و کارکنان خدوم به پایان رسید.
Leave a Comments