پیام معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پیامی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، بر ضرورت ذبح بهداشتی دامهای نذری در کشتارگاههای مجاز برای حفظ سلامت عمومی تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان دامپزشکی کشور، علیرضا رفیعیپور، معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، با صدور پیامی فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
«بسمالله الرحمن الرحیم
«السَّلَامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلَی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلَی أَوْلَادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلَی أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ»
عاشورا، دانشگاه بزرگ بشریت و مکتب انسانساز ایستادگی در برابر ظلم و ستم است. واقعه کربلا نه یک رویداد تاریخی، بلکه حقیقتی همیشه زنده است که درسهای آزادگی، ایثار و پیروزی خون بر شمشیر را به تمامی اعصار آموخت و حماسه حسینی نماد عزت و سربلندیِ ملتی است که با تکیه بر ایمان و پایداری، در مسیر حق گام برمیدارد.
در این ایام که عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) با شور و شعور وصفناپذیری به اقامه عزا میپردازند، بسیاری از هموطنان عزیز بر اساس سنت حسنه نذری، اقدام به ذبح دام مینمایند. از این رو، سازمان دامپزشکی کشور ضمن پاسداشت این آیینهای معنوی، تأکید مینماید که برای حفظ سلامت جامعه و رعایت الزامات بهداشتی، ذبح دامهای قربانی حتماً باید تحت نظارت بازرسان بهداشتی و در کشتارگاههای مجاز صورت گیرد.
توصیه میشود عزاداران عزیز و هیئتهای محترم، جهت پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام، از کشتار دام در معابر عمومی خودداری کرده و با استفاده از خدمات رایگان اکیپهای سیار بازرسی دامپزشکی، سلامت نذورات خود را تضمین نمایند.
امید است با تاسی به آموزههای جاودان نهضت عاشورا و با همت والای تمامی خدمتگزاران حوزه سلامت، شاهد استمرار امنیت غذایی و بهداشت عمومی در جامعه باشیم.
از درگاه خداوند متعال برای تمامی سوگواران حسینی، قبولی عزاداریها و توفیق پیروی از راه حق را مسئلت دارم.
علیرضا رفیعیپور
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور
Leave a Comments